Ar kada susimąstome, ką vaikai mokosi mokyklose? Lietuviškose, amerikietiškose. Šalia pagrindinių dalykų tokių kaip gimtoji kalba ir istorija, matematika. Amerikoje kitokia pamokų / dėstomų dalykų sistema (parašysiu kada išsamiau), tad yra tokia disciplina kaip "science". Išsiverskite kaip patogiau :), nes man per sudėtinga užduotis. Pamokos metu vaikai atlieka eksperimentus, pvz. susijusius su žemės drebėjimais. Iš to kaip apibūdino, ką vaikai veikia, tai turėtų būti mūsų supratimu biologijos, geografijos, fizikos, chemijos, t.y. gamtos/ gyvybės mokslų pradmenys.
Taigi, vienos tokios pamokos metu vaikai žiūrėjo "daiktų istorija" (The Story of Stuff).Galima rasti youtube.com, arba projekto tinklalapyje. Gal nieko naujo ir nesužinosime, bet susimąstyti dar kartą privers.
Čia panašiai kaip vieno renginio apie ekologiją metu mokiniams uždavė klausimą, kas labiausiai sumažina poveikį aplinkai. Iš penkių variantų teisingiausias (nes visi pateikti buvo skirti mažinti poveikį aplinkai) buvo "nepirkti". Tai šiuo atveju būtų (proceso atgaline tvarka): "nepirkti", "nereklamuoti", "negaminti" (pigių, trumpalaikių, nuodingų cheminių prisotintų, nereikalingų prekių).
Geras pavyzdys su mada ir aukštakulniais - juk aiškiai matosi, kurio sezono batelius avime. Man tai kas, niekad nesivaikiau mados, bet iš esmės - tai juokinga.
Kiek metų avite tuos pačius batus? Dirbate tuo pačiu kompiuteriu? Kalbate tuo pačiu mobiliuoju telefonu? Ar pstebite, kad mobilieji telefonai turi tendenciją sugesti maždaug po dvejų metų - ima nebeveikti mygtukai, nejungia skambučių, dingsta garsas ir pan. Ar ne taip sukonstruota mados/ marketingo/ pardavimų skatinimo ir vartojimo sistema?
No comments:
Post a Comment